Sint-Hubertus

“A great horse will change your life. The truly special ones define it…”

De laatste zondag van oktober vindt traditioneel de jaarlijkse Sint-Hubertusviering plaats. (Editie 2023 zal plaatsvinden op 22/10)
Na de eucharistieviering in de H. Kruiskerk te Heusden komen rond 10 uur honden, paarden en koetsen uit de wijde omgeving samen op onze terreinen (hoek van de Wellingstraat en de Kruisstraat) voor de jaarlijkse zegening en wordt het Sint-Hubertusbrood uitgedeeld. De Sint-Hubertusviering wordt opgeluisterd door jachthoornblazers.
In de tent, die voor deze gelegenheid op onze terreinen wordt opgesteld, kunnen de talrijke aanwezigen die niet te paard zijn, zich opwarmen aan een drankje aan democratische prijzen.
Aansluitend kunnen alle ruiters genieten van een jachtwandeling of van rustiger wandelingen onder deskundige begeleiding.
Graag vermelden wij dat sinds dit jaar verschillende rijverenigingen samen werken om de Sint Hubertus vieringen niet met elkaar te laten overlappen.
laatste zondag van oktober Nazareth 29/10/2023 om 9u30 Hanestraat 19, 9810 Nazareth Facebook REN VZW
eerste zondag van november Deinze 05/11/2023 om 9u15 Ooidonkdreef, 9800 Deinze Facebook Ruiterkomitee Deinze
tweede zondag van november Waregem 12/11/2023 om 9u Veldloopstraat 11, 8790 Waregem Facebook De Gaverbeek vzw